LINN DÖSSING

recension av mina favoritserier

Prison Break - Den absolut bästa serien någonsin, kan kolla på det tusen gånger om och jag tröttnar aldrig. Denna serien gick på tv när jag var ungefär 10 år och redan då älskade jag den. Såg dock om den för ungefär ett år sen eftersom det kom en ny säsong i våras. Handlar om att Michaels bror är dömd till avrättning för ett brott han inte begått, så Michael skickar in sig själv i fängelset för att få ut sin bror. Så himla spännande. 5/5 toast.

Grey's Anatomy - När jag började titta på denna blev jag HELT fast, men det finns i nuläget 14 säsonger och när jag hade kommit ikapp fanns det 12 säsonger. Vilket betyder att det kommer ett nytt avsnitt varje vecka och tyvärr har jag inte riktigt tålamod till att vänta på det haha, så har inte sett dom två sista säsongerna. Men säsong 1-10 älskar jag, sen blir det ganska uttjatat tyvärr. Den handlar om livet som AT/ST läkare på ett sjukhus, så får du följa med i deras privatliv också. 3/5 toast.

Glee - Började kolla på denna serien 2013 och har sett varje avsnitt och säsong många gånger om. Tycker dock inte om den jättemycket längre, men kan också bero på att jag kan den utantill haha. Men eftersom att Finn Hudson (Cory Monteith) är död på riktigt gör det ont varje gång man ser honom så klarar inte riktigt av att se den längre tyvärr. Handlar om en musikklass på en skola, så får du såklart hänga med på deras privatliv också. 3/5 toast.

Alla bilder är lånade från Pinterest.

Gossip girl - Som alla andra serier jag skrivit om så fastnade jag sååå hårt för denna när jag såg den första gången, sträck-kollade den så mycket jag bara kunde haha! Har sett den flera gånger och det är faktiskt denna serien jag brukar slötitta på och sätta på i bakgrunden när jag ska sova. Handlar om någras liv på Upper East Side, vilket inte alltid är guld och gröna skogar tyvärr. Dock blir det lite mycket ibland med allt drama, så 4/5 toast.

Det är dessa serier jag sett som jag tycker är värt att berätta om då jag tyckt bäst om dem. Alla jag berättat om tycker jag självklart att ni ska se, älskar alla på olika vis! Har ni några tips på serier jag borde se?

Gillar